Wednesday 14 December 2011

KENANG KENANGAN MENJADI SATU INGATAN :'(

awak : )
saya merasa bosan dan taktahu nak buat apa
and now UPDATE BLOGG heee :D


okay, HAI ASSALAMMUALAIKUM LADIES/GENTLEMEN ; )
sumpahh aku rindu dekat kawan kawan yang pernah aku berkawan sewaktuu dahulu : )


percaya tak, aku pernah kehilangan orang yang paling aku sayang
dia anak kepada bapak aku punya kakak ;  )
dia meninggal, tyme dia melahirkan anak yang number 4 :'(


sedikit cerita ingin aku terangkan :')
tyme tuhh, banyak family aku cakap
sebelum dia pergii , banyak perkara pelik dekat perangai dia
orang kata, sebelum orang nak pergi , perangai nye memang adakala menganehkan kan ? 
okay, biasa dia marah dekat anak dia, mestii pakai tangan semua
then one day tuhh, dia cakap dekat bapak dia
' PAPA , PAPA MARAH LAA DANIEL NII, ADEK DAH PENAT LAA NAK MARAH DIORANG '
then bapak dia pelik --' tak penah penah anak nye jadii macam tuhh --'
okay, kenapa dia gelar dia ' ADEK ' ?
sebab diorang mempunyai enam adik beradik 
then kaka aku neh , anak number empat, perempuan , - LAST -
tht's why laa orang panggil dia ADEK
aku pum panggil dia , KAK DEK :')
okay, tyme tuhh , bulan puasa
aku baru balek meniaga
tiba tiba dapat calling darii otaii - MOM -
answer call from MOM
MOM : Nun, kat mane?
SON : Dekat rumah nadia, on the way pergii rumah kawan, kenapa mama ?
MOM : Balek lah kejap, mama ada hal nak bincang nehh 
SON : aikkkkk --' tak penah penah macam nehh, kenapa ma? cakap telefon jelaaa !
MOM : Tak leh, kene balek gak. balek jelaaaa, PLEASSSSSSSSSSS
SON : Terus terang tak bole ke ?! jangan macam-2 laaa mama, tak sukaa !
MOM : Mama dengar kakak kau dah takda ( KAK DEK )
SON : terdiam seketika :'( MAMA jangan main-2 dengan bende nehh ! ( aer mata meleleh )
MOM : Sekarang, kau batalkan niat kau tok keluaa, kita gii tanya family dorang
SON : Okay mama, tunggu rumah nenek, otw .


okay, sampai rumaa family arwah
SHUHADA : Cik nunun, cik nunun, cuada nak dapat baby :)
AKU : Iyeee ke dek? nanti baby cuada mesti cik nunun yang jaga kan? :)
SHUHADA : Mama dekat hospital, nak dapat baby cik nunun :)


okay, shuhada umor nye tyme tuhh dalam 2 tahun
dia membesar, di dalam tangan aku
aku yang cuci berak dia, bagi makan and aku dah macam seorang ibu :'(


then, aku gii ruma kaka bapak aku
aku tanya Tuan Rumah
AKU : Jannah, mama jannah mana ?
JANNAH : Mama gii hospital, mama cakap KAK DEK meninggal ( dengan rileks jannah jujor beritahu aku )
okay aku paham dia still budak-2 lagii tyme tuhh :'(


Then, aku teros balekk and pergii ke hospital ( dengan hati sayu :'( yang tidak terkata )
dah sampaii hospital, aku tanya semuaa family aku
betol ke apa yang NURUL dengar ?!


KAKAK YENI : iyeeeeeeeee nurul, kembar kau dah meninggal kan kita semuaa :'(
AKU : terjatuh dan menangis ter esak esak tanpa berpikir apa-2 :'(


aku masuk bilik tuhh, aku tengok air mata JENAZAH menitis di mata dan muka nya pucat :'(
then aku menangis dan merepek bukan bukan :'(
LAST, aku pegang URI ANAK NYE :'(


 aku memang terkejot tentang bende nehh :'(
bilaaaaa aku pikir balek
aku jaga anak dia
DANIEL , AIN and SHUHADA :'(


aku cuti sekolah, aku dudok tanjung karang
rumahh kaka aku nehh
tiap pagii, aku bangunkan kaka dan abang ( DANIEL and AIN )
aku mandikan , buat dorang sarapan untuk bawak gii tadika
aku hantar gii tadika
sebelum gii tadika, mestii singgah kedai tok beli jajan/roti


ajal maut jodoh pertemuan semua ditangan tuhan kan :'(
ALLAH MENGHIDUPKAN ALLAH JUGA MEMATIKAN JASAT KITA :)
jadii, kematian arwah, dianggap seperti MATI SYAHID :(


okay, SUMPAH perkara nii memang tak dapat aku nak lupakan sampai bila bila :'(
sedikit jee dapat aku beritahu, sorry
aku tak sanggup :'(

Okay, topik seterusnye :D

AKU BUKAN MACAM KORANG ; )
Number 1 , BOY FRIEND -.-


cuba korang perhatikan balek
kenapa korang menangis gila gila di sebabkan seorang lelaki yang tinggal kan korang?
okay, aku paham korang sedihh
ingat aku tak penah ke merasakan nye ?


at least, FAMILY korang kene utamakan dahulu sebenanye
BF/TEMAN HIDUP boleh di carikk, PERCAYALAH !

dulu, aku penah kenal mamat nehh ( family kenalkan )
then selama 1 TAHUN 7 BULAN kami bersama
duka, gembira, susah senang kami lalui bersama sama
hajat kami, ingin meneruskan hubungan sehingga kamii mampu
then lama lama
aku dengar ada minah nii betol betol inginkan BOY nehh
okay, One day, aku terus terang jee dekat diaa
ME : Aehhhhh, kita break laaa yee? orang gembira tengok dia gembira walaupum dia dengan orang lain :)
BOY : Ape neh? asal jadi macam neh? orang taknak! apa salah orgg sampaii dia nak tinggalkan orang? :'(
ME : Sorry wehh, hatii aku bukan tok kau lagii, kay bye
BOY : Suka hati kau nak cakap apa pum, aku takkan pernah tinggalkan kau walau mcm mana sekalipun! kau dah jadi mcm keluarga aku sendiri. aku tetap tak lepaskan kau
ME : Aehh, kau tak malu ke terhegeh hegeh dekat pompuan busuk mcm aku neh?
BOY : Suka hati kau nak cakap apa, cakap laa sampai lebam. ingat aku heran? aku heran dekat kau jehhh! aehhhhh, ILOVEYOU TOO YUNKK MMMMUUUUAAHHHHHHHH :*
ME : GILAAAAA --' bye
BOY : Okay yunkk, fie pum jaga diri gak ke? bie letihh tidorr dulu yunkk <3
ME : Lantak kau -.- heran aku , bye 


okay, dalam perbicaraan kite orgg yang nehh
actually hati aku memang dekat dia, di sebabkan sorang perempuan merayu rayu tok nak kan dia
demi dia, aku sanggop tau :') itu semuaa sayang <3
tapii sekarang, aku jarang jumpa mamat neh lagii dah 
coz contact pum tidak, last meet pum tahun lepas
family aku bawak gii rumah dia
Hari Raya kan :')


okay, bukan aku tipu, satu hapak pum aku takada pic dia
so aku takleh nak tunjuk kat korang, sorry :')


okay, stop cerita pasal dia kay :')
tentang orang yang aku sayang dan hilang dalam sekelip mata :)

siapa? someone :D
dulu, aku pernah laaa menjalinkan cintan dengan mamat nehh :')
First aku kenal dia, dekat SHAH ALAM
tyme tuhh MALAM MINGGU
tyme tuhh aku lepak dengan budak budak :')
then, kali kedua pulakkk
mamat nehh datang rumah membe aku
kebetulan membe buat party birthday dia kan :')
so, lepak punya lepak
borak punya borak , aku nak baling kek o bagai-2 dekat mmbe aku yg birthday nehh
mamat nehh pum Start baling kek kat muka aku
then semua bercampur :D


okay, bukan birthday aku, tapii aku yang paling terok kena ---'
then aku masok dalam, aku cuci rambut then rambot aku kusut sangat >.<
mamat nehh jugak yg tolong sikatkan rambot aku
hehe, awakk tenggs MMMMMUUUAAAHHHHHH :*
sayang awak sampai sekarang. heee :D
kenal punya kenal, kami pum meneruskan hubungan dengan kegembiraan
okay, sanggop tau, panas panas amek aku balek sekolah
aku teringin makan nii, okay dia belikan
aku teringin nak gii sini . okay, dia jugakk yg bawak kan
aku sakit, dia jadi resah dan gelisah
aku sakit, dia jaga akuu :(
apa apa, semua nya dia tauu <3
sampaii sekarang mama masih suka iv aku contact dengan dia
okay aku tahu perasaan mama dekat mamat neh mcm mana :)
tapii sayang, kami hanya ditakdirkan sementara sahaja :')
tidak semestinya hubungan ini selama nya kan? :')


okay, pasal mamat nehh pulakk, siapa ? 


adek kecil aku :D
heeeee, okay nama dia
SAIFUL IZHAM :)

dia nehh, baruu jehh muncul dalam hidop aku kay
so aku tak boleh nak story banyak bende laa sal mamat nehh , hee sorry yunkk :)
sedikit yg aku tahu tentang dia ^
Baik , peramah , suka buat aku senyum dan tertawa , penyabar , kuat merajuk .
heeee :D
biasa laaa, kalau dia cemburu dengan aku, dia akan merajuk senyap-2 ; )
merajuk senyap-2 mcm mana tuhh ? ---'
merajuk dia sorang jeee yang pendam ; )
awak, saya gembira berkawan dengan awak : )
sebab awak pandaii amek hatii saya, pandai buat saya tertawa : )
tolong anggap saya nehh mcm kawan baik awak tau? : )
okay, saya gembira bersama awak : )


okay, stop pasal dia -.-
last aku menaip nehh, penadd dahh tangan and fikiran tok UPDATE BLOGG nehh -.-


Tentang dia pulakk <3
siapa lahh ? 
heeee, adakala disebabkan nama dia
budak budak confius , ingat aku sebut pasal mamat baling kek kat aku tuhh
bukan laa GADIS/JEJAKA :)
huruf depan dan belakang mereka memang sama
tapiii orang nya berlainan :)



see tak baju biru tuhh ?
okay, HABIBI ADNAN : )

Kami baru sahaja 6 o 7 bulan kenal
tak silap laaa ; )
actually, kami tak couple pum selama nehh 
cuma kami TEMAN TAPI MESRA yang amat MANJA :')


okay, dia nii, selalu sangat aku cerita tentang dia kat blogg nehh --'
sampaii tak muak kan aku?
sebab dia melakukan yg sama seperti aku :) HAHAA

baru baru nii, kami tidak bertegur antara satu sama lain
entah tiba tiba laa kan kenapa :')
dia kata, dia saja nak buat endah tak endah dekat aku
okay aku faham keadaan dia :')
then , kami pum texting :')
dia ingin tanya sesuatu
then aku pum cakap laaa
online laaa , nantii aku terangkan kenapa :)

okay, kat bawah ini, apa yang dia bicarakan
sedikit darii itu okay :)

okay fie , kali ney salah aku . mmg salah aku . aku sgaja buad endah tk endah kt kau . sbb ape . sbb aku tau ramai nk kan kau . ramai jatuh hati dgn kau . padahal kau tkbuad ape-2 pun . aku buad mcm ney sbb nk relaks kan minda aku . sekuat mane pun kesabaran seseorg tuh msti ada batasannya . so aku cuba relaks, lupakan hal aku dgn kau smentara waktu . dan
 aku nk tguk ape akan jadi .  
rupenye mcm ney . makin terok keadaanye .
aku tggu kau 5 bulan untuk dapat jawapan dr kau
tapi aku tahu kau takkan buat keputusan itu
aku faham situasi kau .
dan aku tahu , aku aku tkbleh bg kau kebahagiaan mcm mne kau dgn aiman dlu .
kau dgn aiman dulu mcm suami isteri .
aku tkthu kenapa aku sygg sangat dekat kau .
dan aku tkthu kenapa aku tkbleh lepaskan kau .
padahal kau tkberi apa-2 dekat aku, dan aku tak beri apa-2 dekat pun dekat kau .
malahan , aku bg kau susah
dtg sini
dr jaoh 
aku rasa sebersalah
aku tkpena pun rase perangai-2 kau tu menyusahkan aku tp kadang-2 mungkin la .
tp aku tk amek endah .
aku faham perangai kau ,
aku thu kau byk mmbe lelaki 
dulu penah aku ckp , mana ada perempuan yg takda ramai kawan lelaki kt dunia ney
aku tk penah anggap kau busuk ,
dan aku thu perangai mcm setan ke iblis ke ,  satu hari nnti perangai tu akn berubah .



okay, text yang kat atas nehh, semua dr mamat nehh :)
panjangkan dia berleter? dahh lama aku tak dengar meleteh dia tuhh :D
okay, ini pengakuan yang telah dia buat :)


Terima Kasih awak sebab menjelaskan semuanya :)
okay, even kami bergaduh tekak mcm mana pum mestii akan baik
kenapa ?
sebab dia taknak amek serious
aku perhatikan ituu
betol apa yang dia kata kan ; )
endah tak endah dia buat : )


Habibi Adnan , terima kasih yaaa ; )
Saiful Izham , Terima kasih yaaa ; )


okay, aku taktahu apa yang update kali nehh --'
sorry buat korang bosan , tenggs menyinggah :D

No comments:

Post a Comment